Geland

21 november 2019 - Bangkok, Thailand

Zo....dat was een drama vlucht.

Waarom? Ik kon niet slapen, kramp in mijn rechterarm en been. 😱😱😱

Film gekeken ( over een hond...SERIEUS leuk!)  2 vegetarische maaltijden verorberd. Vet lekker!    Heb een drankje genomen; baleys en koffie. ( niet slecht)                           patience en yatzee gespeelt op de computer.  Service KLM is niets op aan te merken.                               En dan ga je landen......

Geland ! Joepie

Uistappen en een dan rondkijken. Hoe zat het ook  weer.  Door de security. Vingerafdrukken ( alle 10) , visum kaart voor 30 dagen, foto.                      😁 ik mag dóór!!

Op naar wisselkantoor. €600 wisselen  in ruim 18.000 bath.

Volgende stap;                        simkaart regelen.  Dit keer 2. Ook voor mijn reservemobiel. Vorig jaar had ik dit niet gedaan en wat doe je dan zonder simkaart en wel een reserve ( oude) mobiel.  Nou, ik zeg je dit; NIETS,NADA,NOTHING.       Dus ik heb een nieuwe mobiel mee genomen en een 2e simkaart geïnstalleerd. Ik heb ook onedrive geïnstalleerd.  Reisverzekering bij ABN Amro ook dit jaar. Sedert die all. Daarbij polarstep. ( follow me on my journey)en reislogger. Misschien wordt  dit mijn 1e fotoboek sinds jaren . W'll see.

Tja, nu mijn koffer. Dramatisch aangegeven.  Ik ga het vragen aan beveiliging . Gewoon een idioot eind lopen lady.😂🙈

Uiteindelijk...koffer retour.  Nu naar de uitgang. 🤔🤔🤔🤔🤔🤔       taxi: 1st floor.  Damned ik zit op de 2de. Terug......       Buiten: OMG 🌞🌞🌞🌞      34 graden. Ik smelt!!!

Ik ga zitten en kijk eerst even rustig om me heen. Vaper toegestaan? Ik geloof het wel hier.  Tis hot hot hot 🔥🔥🔥🔥🔥

Ik koop een ticket: taxi 12.   Geen probleem, instappen en hij spreekt Engels.  Meter gaat niet  aan. Ik vertel hem dat ik voor de 3e keer in Bangkok ben. (Hij is dus gewaarschuwd niet teveel te rekenen)  bij aankomst in China town probeert hij het toch. Pech voor hem; 400 bath is een goede deal.

Check in hotel riverside guesthouse.  Doet mujn creditcard het  niet op hun apparaat. 🤐🤐🤐🤫🤫 ik zeg niets.  ZEN! 🙏🙏🙏

Ik betaal cash. Krijg wel een andere kamer met 2 persoons bed ipv 2 singles. Zo...Ik pak eerst alles uit en dan naar de rooftop. Relaxen, wat eten en even helemaal niets!

Volgens mij ben ik een paar uur kwijt op de lounge bank.  Tis plots 16 uur.

Drankje gedaan en visgerecht genomen. Ik ga toch even rondlopen in de omgeving en wat foto's maken. Ook 7eleven opzoeken. Burgemeester alvast inslaan.

Wat kan hier veel en mag hier veel. Ik denk dat vele in Nederland een hartverzakking krijgen over parkeren, terrasgrote, verkoop uit handkarretjrs, zonder helm op de motor en je kind van 7 los, zonder helm en geen stepjes achterop. Tis weer even wennen er realiseer me dat Nederland wel erg regeltjes minder is. Controle overall.

Genieten dit!